OKULUMUZDA NİSAN 2017 TARİHİNDE HOCA AHMET YESEVİ  H.Z. ANMA PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE BÖLGESEL MANGALA    TURNUVASI YAPILACAKTIR.

OKULUMUZDA NİSAN 2017 TARİHİNDE HOCA AHMET YESEVİ H.Z. ANMA PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE BÖLGESEL MANGALA TURNUVASI YAPILACAKTIR.

OKULUMUZDA NİSAN 2017 TARİHİNDE HOCA AHMET YESEVİ  H.Z. ANMA PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE BÖLGESEL MANGALA    TURNUVASI YAPILACAKTIR.

12.10.2016 2428

OKULUMUZDA NİSAN 2017 TARİHİNDE HOCA AHMET YESEVİ  H.Z. ANMA PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE BÖLGESEL MANGALA    TURNUVASI YAPILACAKTIR.

                                                                                                                       BİRİNCİ HOCA AHMET YESEVİ

İLKOKUL VE ORTAOKULLAR ARASI

MANGALA TURNUVASI YÖNERGESİ

 

1. GENEL HÜKÜMLER

1.4.    Yönerge, 2016-2017 etkinlik dönemini kapsamaktadır.

1.5.     Türk Strateji oyunu olan Mangala 3 set halinde katılımcı sayısına göre düzenlenecektir.

1.6.    Amaç: Çocukların; bireysel olarak zekalarını iyi bir şekilde kullanmalarını, yeteneklerini keşfetmelerini, yaşıtları ile birlikte olurken tutum ve davranış geliştirmelerine katkı sağlamak, çocuk yaş grubu sporcularının maç eksiğini tamamlamak,

2. İLKOKULLAR VE ORTAOKULLAR MANGALA TURNUVASI OLUŞUMU

2.2.    Oluşum;

2.1.3.      İlkokullar ve Ortaokullar kendi bünyelerindeki öğrenciler katılabileceklerdir.

2.1.4.      Bir okuldan en fazla 3 (üç) öğrenci katılabilir.

3. KATILIM VE BAŞVURU

3.5.      Mangala Turnuvasında kız-erkek sporcu ayrımı yoktur.

3.6.      İlkokullar ve Ortaokullar olmak üzere ayrı ayrı kategoride mangala turnuvası yapılacaktır.

3.7.      Bir okul en az 1 en fazla 3 öğrenci ile turnuvaya katılabilir.

3.8.      Okullar turnuvada yer alacak öğrenci isimlerini 09.03.2017 Tarih Saat: 17:00'a kadar Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE bölümüne Bildirmek zorundadırlar.

 4. İLKELER

4.5.    Mangala turnuvası eliminasyon sistemi üzerinden katılımcı sayısına göre 3 set halinde oynanacaktır.

4.6.    İlk dört öğrenci kalıncaya kadar eleme devam edecektir.

4.7.    İlk dört arasından ilk üçe girecek öğrenci belirlenecektir.  

 7. ÖDÜLLENDİRME

6.1. İlk üç sırayı alan okul takımı sporcularına madalya, okulların Puan tablosuna göre ise kupa takdimi yapılacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mangala Oyun Kuralları

Madde 1: Mangala Oyununun Doğası ve Amaçları

1.1 Mangala oyunu; dikdörtgen şeklindeki Mangala tahtası, 48 taş ve 2 oyuncu ile oynanır. Oyuna kurayla başlanır.

1.2 Her oyuncunun amacı hazinesinde en az 25 taş toplamaktır. Bunu yapabilen oyuncu, oyunu kazanmış olur.

Madde 2: Mangala Tahtasında Taşların İlk Durumları

2.1 Mangala tahtası 12 adet çukur ve oyuncuların kazandıkları taşları koymaları için 2 adet hazineden oluşur. Oyun tahtası iki oyuncunun arasında duracak şekilde konumlandırılır. Oyuncuların tarafındaki 6´şar çukur ve her oyuncunun sağ tarafındaki hazine, o oyuncuya aittir.

2.2 Her oyuncunun 24 adet taşı vardır. Taşlar çukurlara 4´er adet olmak üzere dağıtılır.

Madde 3: Taşların Hareketleri

3.1 Kurayla oyuna başlayan ilk oyuncu kendi tarafındaki çukurlardan herhangi birinde bulunan 4 adet taşı alır ve taşların birini aldığı çukura bırakır. Geri kalan taşları, başladığı çukurun sağ tarafına doğru (saat yönünün tersine) her bir çukura birer tane bırakmak suretiyle ilerler ve elindeki taşları bitirir. Kendi çukurunda bir taş kalan oyuncu bu taşı o çukurun sağındaki çukura taşıyabilir.

3.2 Oyuncular ellerindeki taşları dağıtırken sadece kendi hazinelerine taş bırakabilirler, rakip tarafın hazinesine taş bırakamazlar.

3.3 Oyuncunun elindeki son taş hazinesine denk gelirse, oyuncu bir kez daha oynama hakkını elde etmiş olur.

3.4 Oyuncular ellerindeki taşları kendi sıralarındaki çukurlar ve hazineden sonra (hala ellerinde taş kalmış ise) rakip tarafın sırasındaki çukurlara da dağıtmaya devam eder.

3.5 Oyuncunun elindeki son taş, rakip tarafın herhangi bir çukurundaki taşların sayısını çift (2, 4, 6, 8...) yaparsa, oyuncu o çukurdaki tüm taşları alarak kendi hazinesine koyar. Hamle sırası karşı tarafa geçer.

3.6 Oyuncunun elindeki son taş, kendi sırasındaki boş bir çukura gelirse oyuncu hem bu taşı, hem de o çukurun karşısındaki rakibinin çukurundaki bütün taşları kazanır ve kendi hazinesi koyar. Hamle sırası karşı tarafa geçer.

Madde 4: Alternatif Oyun Kuralı (Kale Kuralı)

4.1 Oyuncunun elindeki son taş rakip tarafın çukurlarından birindeki taşların sayısını 3 yaparsa, o çukur oyuncu tarafından ele geçirilmiş olur ve oyuncu ileride buraya koyulacak tüm taşların sahibi olur. Taşlar oyuncunun hazinesi koyulur. Kale kuralının uygulandığı oyunlarda hazinelere taş bırakma kuralı ortadan kalkar. Kaleyi belirlemek için kırmızı taşlar kullanılır. Oyuncular 6 nolu çukura kale kuramaz.

Madde 5: Oyunun Bitişi

5.1 Oyunculardan herhangi birinin sırasındaki taşlar bittiğinde oyun sona ermiş sayılır.

5.2 Oyunculardan birinin sırasında taş kaldı ise, o taşlar karşı tarafın hazinesine koyulur.

5.3 Oyunun bitimiyle oyuncuların hazinelerindeki taşlar sayılır ve hazinedeki taş sayısı 25 ya da daha fazla olan oyuncu oyunu kazanmış olur. Yeni oyunu bir önceki oyunun galibi başlatır.

5.4 Her iki oyuncunun da hazinelerinde 24´er taş olması durumunda oyun berabere bitmiş sayılır. Bu durumda bir önceki oyunun galibi, yeni oyunu başlatır.

Madde 6: Oyun Setleri ve Puanlama

6.1 Mangala oyunu 5 set olarak oynanır.

6.2 Oyunu kazanan oyuncu 1 puan, kaybeden 0 puan ve berabere bitiren oyuncu yarım (0,5) puan alır.